Under perioden 1/6-31/8-2023 har vi tyvärr ingen möjlighet att arrangera cirkuskalas.

Låt Malmö Cirkusskola göra ditt barnkalas till en oförglömlig upplevelse för dig och dina gäster. Under två timmar får ni prova på olika cirkuskonster under ledning av våra skickliga pedagoger. Vi har arrangerat barnkalas i Malmö i över 20 år!

Kalasets upplägg:
När gästerna kommer till kalaset samlar ni dem i vår foajé där ni kan passa på att öppna födelsedagspresenterna. När alla har kommit samlas vi inne i cirkuslokalen. Efter en kort presentation får barnen en genomgång av olika jongleringsredskap som de sedan får jonglera med. Medan barnen jonglerar har ni föräldrar tid att förbereda er medhavda mat/fika till barnen. När barnen har tränat färdigt på jongleringen fikar de. Efter maten tränar vi cirkus igen. Nu blir det andra cirkuskonster, innehållet avgörs av tränarna utifrån barnens ålder och antal. Det kan bli balans på lina, balans på klot, pyramidbygge, trapets eller något annat spännande.

Kalasen arrangeras vanligtvis på lördagar eller söndagar men ibland även på andra dagar.

Kostnad för kalaset är 3000kr inklusive lokal och cirkuspedagoger. Mat ingår inte i priset. Vi kan ta emot max 30 barn på ett cirkuskalas, men vi rekommenderar att ni är färre barn eftersom alla hinner med att göra mer om ni inte är så många. Är barnen 4-6 år är maxantalet 20 barn. Vi arrangerar inte kalas för barn under 4 år.

Kalasen hålls i vår cirkuslokal på Kopparbergsgatan 6D i Malmö

Kalas bokas via formuläret nedan.

Vi skickar alltid ut en faktura och en skriftlig bekräftelse på inbokade kalas. Skicka inte ut några inbjudningar innan ni fått denna bekräftelse på att kalaset är inbokat.

Cirkuskalas med trolleri av Trollkarlen Magiske Måns

Vill ni ha ett ännu häftigare kalas så kan ni boka ett cirkuskalas med en trollerishow av Trollkarlen Magiske Måns. Under kalaset tränar ni cirkus med jonglering och andra spännande redskap och tittar på trollerishowen. kalaset kan komma att inledas eller avslutas med trolleriet beroende på trollkarlens övriga bokningar den aktuella dagen. Fika gör ni i mitten av kalaset. Kalaset är totalt 2,5 timmar långt för barn från 7 år. För yngre barn är kalaset totalt 2 timmar. Priset för ett cirkuskalas med trollkarl är 4500kr oavsett barnens ålder.

Trollkarl till barnkalas

Vill ni boka en trollkarl som kommer hem till er och trollar på barnkalas eller släktkalas? Då kan ni boka Trollkarlen Magiske Måns. Måns har 30 års erfarenhet av trolleri för barn och är en garanti för succé. Måns kan komma till er oavsett var ni bor i Skåne och Blekinge med omnejd.

Bokningsformulär för cirkuskalas

Observera! Det tar ofta några dagar innan ni får svar från oss eftersom vi behöver göra en förfrågan bland våra ledare så att vi säkert har personal som kan jobba med ert kalas. Vänligen gör endast förfrågan om ni faktiskt tänker er att boka ett kalas.

Vi har i första hand kalas på söndagseftermiddagar, men det kan gå att ordna även på andra dagar.